Ellenőrzésre folyamatosan szükségünk van, hogy biztosak lehessünk abban, jól, a hatályos jogszabályoknak megfelelően végezzük-e a dolgunkat. Átvilágításra, auditra pedig 1-2 évente, esetleg egy komolyabb változás előtt, vagy épp azt követően, de a hatósági ellenőrzést megelőzően mindenképp szükségünk van!
Az átvilágítások során a Saldo adószakértői az adózó üzletmenetével, valamint a hatályos jogszabályokkal összhangban alaposan átvizsgálják az adózó adóügyi tevékenységét, kiszűrik az esetleges ellentmondásokat, felhívják a figyelmet az adóügyi kockázatokra, esetlegesen adókülönbözetet és/vagy adótöbbletet is megállapíthatnak. Az auditot követően, az adózó képviselőivel való konzultáción pedig javaslatot tesznek a további hatékony és kockázatmentes ügykezelésre vonatkozóan.
Különösen fontos információt ad a vállalkozások és intézmények vezetőinek egy független adószakértői audit eredménye akkor, amikor egy hatósági ellenőrzésre való felkészülés kritikus és stresszes időszakában szükséges döntést hozniuk.
Az átvilágítások módszertana a vizsgált adónem típusától, a vizsgált időszaktól, valamint az adózó méretétől függ. Az adónemeket illetően az ÁFA, a TAO, az SZJA és a TB/bérügyi auditok a leggyakoribbak.
Milyen esetekben javasolt adóügyi átvilágítást kezdeményezni?
- Adóhatósági ellenőrzést megelőzően – akár adóhatóság előtti képviselet igénybevételével;
- Cégvásárlás, cégeladás, cégátalakulás esetén;
- Adóügyi kockázatok feltárása céljából;
- Adókülönbözetet okozó vagy rossz adóügyi gyakorlatot jelző információk ismeretében;
- Szervezeti struktúra átalakításából eredő adóügyi változások esetén;
- Stb.
Amennyiben
- hatósági ellenőrzésre készül vagy
- tulajdonos/cégvezető/pénzügyi vezető váltás történt, esetleg
- bizonytalan vállalkozása, intézménye adóügyeiben,
úgy keresse kollégáinkat és bizonyosodjon meg a Saldo adószakértőinek segítségével könyvelése jogszabályi megfelelőségét illetően.
Kérdése van adóügyi átvilágítással kapcsolatban? Akkor is várjuk megkeresését, szakértőink állnak rendelkezésére.