![covid_szurovizsgalat_02.jpg](https://saldo.hu/storage/app/uploads/public/61e/696/3ca/61e6963ca7fa1942004829.jpg) ##A veszélyhelyzet lejártát követően a post-COVID szűrővizsgálat csak bizonyos feltételek esetén minősül adómentesnek. Az adóhatóság 2021.01.12-én megjelent tájékoztatása szerint **a veszélyhelyzet ideje alatt** adómentes juttatásként biztosítható a munkavállalóknak a poszt-COVID szűrővizsgálat, ha azt a munkáltató a juttatást követő 60 napon belül bejelenti a NAV-hoz. A bejelentésnek formanyomtatványa nincsen. Az kötetlen formában – postai úton vagy E-papír formájában – a Stab. tv-re való hivatkozással benyújtható. A bejelentésben szerepeltetni kell a juttatást, a nyújtott szolgáltatás megnevezését, mennyiségét és értékét, továbbá a kedvezményezett, vészhelyzetben levő szervezetet, csoportot, személyt/személyeket (ha a juttatás körülményei lehetővé teszik, beazonosítható módon). A bejelentés szabályszerű megtételének elősegítése érdekében a NAV a honlapján közzétett egy bejelenési mintát, mely [innen letölthető](https://adozasitanacsadas.hu/assets/res/download/Ingyenes_termekatadas_szolgaltatas_nyujtas_bejelent_lap_minta.docx). A szűrővizsgálat **a veszélyhelyzet után** abban az esetben biztosítható adómentesen, ha azt a kötelező, soron kívüli munkaköri alkalmassági vizsgálat részeként végzik. Ebben az esetben, a poszt-COVID szűrővizsgálat nem juttatásul, hanem annak megállapítására szolgál, hogy a koronavírus-fertőzés okozta egészségkárosodás nem teszi-e alkalmatlanná a munkavállalót munkaköre ellátására. Ha azonban a munkáltató a poszt-COVID szűrővizsgálatot a magánszemélyek részére **csak lehetőségként biztosítja** munkavállalójának, és az nem kapcsolódik közvetlenül a munkaköri alkalmassághoz, akkor a juttatás után – a felek közötti jogviszonytól függően – adózni kell.
2022-01-19